Obchodní podmínky

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník") vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Kupní smlouva") uzavírané  mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „Kupující") a to na některé z
 kamenných prodejen prodávajícího nebo prostřednictvím internetového obchodu provozovatele. Internetový obchod je provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.falconabytek.cz . Provozovatelem, prodávajícím a dodavatelem nábytku je společnost NÁBYTEK FALCO TRADE s.r.o., IČO 25841581, DIČ CZ25841581, se sídlem Kosmonautů 670, 734 01 Karviná, zapsaná u Krajského soudu v Ostravě, spis. zn. C 20994.

Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. V těchto případech se prodej zboží řídí obchodním zákoníkem.
Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v Kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat pouze písemně. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

K uzavření Kupní smlouvy může dojít buď v kamenné prodejně Prodávajícího nebo prostřednictvím internetového obchodu.


2. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY V PRODEJNĚ PRODÁVAJÍCÍHO

K uzavření Kupní smlouvy může dojít fyzicky na některé z kamenných prodejen Prodávajícího.

2.1 Cena zboží a platební podmínky

Cena zboží uvedená na webové  adrese
www.falconabytek.cz se může lišit od aktuální  akční ceny zboží na kamenných prodejnách. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle Kupní smlouvy uzavřené na některé z kamenných prodejen může kupující uhradit Prodávajícímu následujícími způsoby:

v hotovosti na prodejně prodávajícího
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího (pouze po předchozí domluvě),
  č.ú.: 1731230349/0800, vedený u České spořitelny a.s. (dále jen „účet  prodávajícího").   Jako variabilní symbol se uvádí číslo objednávky.
prostřednictvím úvěru na splátky poskytnutého třetí osobou
 (Home Credit a.s.)
- bezhotovostně online (platební karta, Apple Pay, Google Pay apod.) prostřednictvím platebního systému. Online platby pro nás zajišťuje
platební brána ComGate. Poskytovatel služby, společnost ComGate Payments, a.s., je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Nejrychlejší způsob zaplacení online. Do rozhraní platební brány ComGate zadáte číslo karty, datum platnosti a CVC kód – tři čísla, která najdete v podpisovém proužku na zadní straně karty. Vše je zabezpečeno standardem 3D Secure, a tak budete nejspíš požádáni o zadání číselného kódu, který obdržíte SMSkou od své banky.

Prodávající může od kupujícího požadovat zálohu na zboží či jinou obdobnou platbu  a to maximálně ve výši 30% z ceny zboží včetně DPH. V případě atypické objednávky až 100% z ceny zboží.

Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.

2.2 Přeprava a dodání zboží, výnos a montáž


Způsob dopravy a cena za dopravu zboží ke kupujícímu je personálem kalkulována při koupi a odvíjí se od typu zboží, místa doručení a patra výnosu. Zboží je kupujícímu doručováno kompletně. Doprava zakoupeného zboží k zákazníkovi  není zahrnuta v ceně zboží. Způsoby dopravy nebo převzetí zboží:
- osobní odběr, zdarma (možný pouze po předchozí domluvě, možnost osobního odběru na některé z prodejen Prodávajícího je dle typu a možnosti manipulace se zbožím)
- dovoz zboží k zákazníkovi, placená služba (cena je kalkulována dle typu zboží a vzdálenosti). V případě Vašeho zájmu o dopravu zboží kamkoliv v rámci České republiky, neváhejte nás kontaktovat v pro cenovou nabídku.

V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

Sjedná-li si kupující dovoz zboží v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

Při dodání zboží je Kupujícímu předán Dodací list, Montážní návod a Návod k údržbě.

Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

Dopravou se rozumí, že smluvní dopravce prodávajícího přepraví zboží z určitého místa (místo odeslání) do určitého jiného místa (místo určení), a není tím myšlen výnos objednaného zboží. Je možné si při objednávce sjednat službu vynášky a/nebo likvidace. Vynáška i likvidace jsou placená služba; jejich cena se odvíjí od typu zboží, místa  a poschodí. 
Obchodní asistentky na prodejnách Vám tuto službu rády nacení.

V případě zájmu je možné si sjednat službu montáže. Montáž je placená služba; její cena se odvíjí od typu zboží, místa. 
Obchodní asistentky na prodejnách Vám tuto službu rády nacení.

Dodací lhůta je orientační a je udána u každého výrobku na internetové adrese. Dodací lhůta objednaného zboží začíná běžet prvním kalendářním dnem následujícím po potvrzení objednávky, v případě platby bankovním převodem nebo platební kartou  začíná běžet následujícím kalendářním dnem po zaplacení kupní ceny. V případě, že prodávající požaduje zaplacení zálohy na zboží, počíná běžet prvním kalendářním dnem po zaplacení zálohy na účet prodávajícího.

V případě, že dojde ke změně dodací doby, bude prodávající  kupujícího neprodleně o této skutečnosti  informovat. Vzhledem k šíři a sortimentu prodávaného zboží nelze garantovat nevyprodání skladových zásob.

3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY PROSTŘEDNICTVÍM INTERNETOVÉHO OBCHODU

Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu www.falconabytek.cz  je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží nejsou přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není  omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.

Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, že je zboží   doručováno do jiné země než Česká republika, budou náklady spojené s balením a dodáním zboží sjednány individuálně. V tomto případě kontaktujte provozovatele na eshop@falconabytek.cz

Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží" kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),

- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a

- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka").

Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT s povinností platby". Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající v co možném nejkratším termínu po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího").

Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady  se neliší od základní sazby.

Kupující může objednávku bez udání důvodů stornovat a to maximálně do 24 hodin od jejího uskutečnění. Po této době má prodávající právo na zaúčtování jednorázového poplatku na manipulaci a balné a to ve výši 300,-Kč.

3.1. Cena za zboží a platební podmínky

Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

- v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce, zboží se platí řidiči přepravní služby.

- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č.ú.: 1731230349/0800, vedený u České spořitelny a.s. (dále jen „účet  prodávajícího"). Jako variabilní symbol se uvádí číslo objednávky.

-  bezhotovostně online prostřednictvím platebního systému. Online platby pro nás zajišťuje platební brána ComGate. Poskytovatel služby, společnost ComGate Payments, a.s., je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Nejrychlejší způsob zaplacení online. Do rozhraní platební brány ComGate zadáte číslo karty, datum platnosti a CVC kód – tři čísla, která najdete v podpisovém proužku na zadní straně karty. Vše je zabezpečeno standardem 3D Secure, a tak budete nejspíš požádáni o zadání číselného kódu, který obdržíte SMSkou od své banky.

Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Cena dopravného je uvedena u zboží. Ceny doprav se nesčítají a je kalkulováno vždy pouze jedno dopravné v nejvyšší výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní  cenou i náklady spojené s dodáním zboží. V rámci marketingových akcí může Prodávající poskytnout dopravné a balné zdarma. Zákazník je o této skutečnosti informován nejpozději při potvrzení objednávky.

V případě, že si kupující vybral platbu v hotovosti na dobírku, bude mu účtován poplatek ve výši 100,- Kč.

Prodávající může od kupujícího požadovat zálohu či jinou obdobnou platbu  a to maximálně ve výši 30% z ceny zboží včetně DPH. Tímto není dotčeno ustanovení  ohledně povinnosti uhradit kupní cenu  zboží předem. V případě, že kupující odmítne zálohu uhradit, bude jeho  objednávka stornována a kupní smlouva se považuje za zaniklou.

V případě  platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 10 dnů od uzavření kupní smlouvy.

V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby, kterým je číslo objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad - fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad - fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej buď v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího, nebo přiloží doklad ke zboží při jeho expedici. Faktura slouží zároveň jako dodací list a záruční list.

 

3.2 Odstoupení od Kupní smlouvy

Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

Nejedná-li se o případ uvedený v odstavci 1 článku 4 nebo o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik  druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří  přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat  na adresu Nábytek Falco Trade s.r.o., Dětmarovice 1202, Dětmarovice 735 71 nebo na adresu elektronické pošty prodávajícího reklamace@falconabytek.cz

V případě odstoupení od kupní smlouvy dle článku 3.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Vzhledem k velikosti některého typu zejména paletového zboží mohou být náklady spojené s navrácením zboží až ve výši 3 000,-Kč  (např. sedací soupravy).

Zboží:

-  nesmí jevit známky použití

-  musí být nepoškozené,

-  mělo by být kompletní (včetně příslušenství, originálního obalu, záručního listu, návodu atd.) s kopií originálního dokladu o koupi.

V případě odstoupení od smlouvy dle článku  3.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté  kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí.

Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. 
V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením §1829 odst.1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to vždy až do doby převzetí  zboží kupujícím.  V takovém případě vrátí prodávající kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na  účet určený kupujícím.

Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

3.3 Přeprava a dodání zboží

V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží  dohodnuté době, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění zboží, její výše je cena obvyklá.

V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

Dodací lhůta je udána u každého výrobku na webové stránce a zákazník uzavřením kupní smlouvy s touto dodací dobou souhlasí. Dodací lhůta objednaného zboží začíná běžet prvním kalendářním dnem následujícím po potvrzení objednávky, v případě platby bankovním převodem nebo online platbou  začíná běžet následujícím kalendářním dnem po zaplacení kupní ceny. V případě, že prodávající požaduje zaplacení zálohy na zboží, počíná běžet prvním kalendářním dnem po zaplacení zálohy na účet prodávajícího.

Dodací doba u zboží, které je skladem, je aktuálně 5 - 15 pracovních dnů podle velikosti a typu zboží. O doručení objemných zásilek vždy informujeme zákazníka telefonicky předem.

V případě, že dojde ke změně dodací doby, bude prodávající  kupujícího neprodleně o této skutečnosti  informovat. Vzhledem k šíři a sortimentu prodávaného zboží nelze garantovat nevyprodání skladových zásob.

Dopravou se rozumí, že smluvní dopravce prodávajícího přepraví zboží z určitého místa (místo odeslání) do určitého jiného místa (místo určení), a není tím myšlen výnos objednaného zboží.

Přeprava zboží je zajišťována prostřednictvím přepravní společnosti GEIS, DPD, GLS, nebo vlastní přepravou. Po přijetí zboží do přepravy, Vám může být zaslán přepravní kód, pod kterým můžete svou zásilku sledovat na stránkách přepravce. Volba přepravce je  zásadně v dikci prodávajícího.

Službu vynášky a likvidace starého nábytku jsme schopni zajistit v rámci celé České republiky. Službu montáže standardně nezajišťujeme.  Cena za služby je stanovena individuálně na základě hmotnosti a vzdálenosti a možnostech přepravce. V případě zájmu o tuto službu a kalkulaci nás prosím kontaktujte na na eshop@falconabytek.cz nebo +420 730 870 700.

4. VLASTNOSTI ZBOŽÍ

Spotřebitel či kupující je srozuměn, bere na vědomí a souhlasí s následujícími skutečnostmi:

-  barva nebo vzor potahové látky se mohou lišit od skutečnosti vlivem technických důvodu (nastavení monitoru, stáří, osvětlení v místnosti atd.),
- možnost  0,5% prohnutí plošných materiálů;  2,5% uvolnění nebo zvlnění potahových materiálů,
-  mírná odchylka o deklarovaných rozměrů, zejména u čalouněného nábytku +- 5 cm
-  prodávající si vyhrazuje právo rozdílu odstínu potahu v závislosti na výrobních změnách výrobce, které není schopen ovlivnit,
-  foto je ilustrační, dekorace není součástí výrobku,
-  u dřevěných částí, když se jedná o přírodní dřevo, jednotlivé části mořené stejným mořidlem mohou vykazovat mírné barevné odlišnosti. Moření tak zvýrazňuje strukturu a přírodní vlastnosti  dřeva.

5. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

Práva z vadného plnění jsou řešena v souladu s ustanovením zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon") a vztahuje se na spotřební zboží, jehož práva z vadného plnění byla uplatněna v zákonné době. Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy obchodním zákoníkem, č. 513/1991 Sb., vše ve znění novel.

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, splňuje soulad se subjektivními i objektivními požadavky, zejména:

- věc odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednáním;
- věc je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil;
- věc je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži;
- věc je vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá;
- věc odpovídá obvyklým vlastnostem věci téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím (zejména reklamou nebo označením zboží);
- věc je dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat;
- věc odpovídá jakostí nebo provedením předloze, které prodávajícímu kupující poskytl před uzavřením smlouvy. 

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vadného plněné u vady, která se vyskytne u věci v době do dvaceti čtyř měsíců od převzetí.  Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Při uplatnění práva z vadného plnění prodávající posuzuje, zda vada byla u věci v době převzetí zboží spotřebitelem. 

Ustanovení § 2165 zák. 89/2012 Sb. Občanský zákoník se nepoužije:
- u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
- u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
- vyplývá-li to z povahy věci.

Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího písemně na reklamace@falconabytek.cz. Vzhledem k povaze a velikosti zboží bude pracovníkem reklamačního oddělení dále vyzván k dalšímu postupu (dodání zboží na některou z prodejen, dodání fotografií, případně další postup). Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované  zboží, resp. veškeré potřebné  a požadované informace.

Nároky spotřebitele, způsob vyřízení reklamace a další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje 
Reklamační řád prodávajícího, který je součástí těchto Obchodních podmínek.

6. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@falconabytek.cz. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.

Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

7. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.

Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při objednávce) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

8. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A ZASÍLÁNÍ COOKIES

Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího, v případě, že ji Prodávajícímu poskytl, a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.

9. UŽIVATELSKÉ RECENZE

Na sociálních sítích prodávajícího (Facebook, Instagram), na webových portálech společnost Seznam.cz (Firmy.cz, Sklik.cz), na webové stránce Google.com, které spravuje prodávající pro svou potřebu, jsou uváděny uživatelské recenze, které nejsou prodávajícím ověřené. Znamená to, že prodávající není schopen ověřit, zda si recenzent u prodávajícího zboží opravdu zakoupil.

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a  doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím po nezbytně nutnou dobu a není přístupná.

Kupující uzavřením kupní smlouvy stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.

Kontaktní informace Prodávajícího, adresa pro doručování:
NÁBYTEK FALCO TRADE s.r.o., Kosmonautů 670, 734 01 Karviná, Česká republika
Adresa elektronické pošty:
info@falconabytek.cz
Adresa pro objednávky:
eshop@falconabytek.cz
Mobil: +420 730 870 700


Nedílnou součástí těchto Obchodních podmínek je Návod na údržbu:

1.    Čalouněné výrobky
Ošetřování : Čalouněné výrobky, vyrobené z textilie třídy mikrofáze, mikroplyš, bavlněné „žinylky“ apod.  lze čistit pouze suchou tepovou pěnou. U všech potahových látek doporučujeme čistit skvrny před jejich zaschnutím, zvyšuje se tím účinnost čištění. Skvrny netřete, pouze odsávejte čistým hadříkem. Při čištění nesmí dojít k promočení potahu a výplně, čistíme jemně malým tlakem, aby nedošlo k vydření horního vlasu, potažmo změně barevného odstínu potahové látky. Nepoužívejte ropné produkty,  lihové čističe, potahy neperte ani nežehlete. Pokud skvrny po čištění nezmizí, obraťte se na specializovanou firmu pro chemické čištění. 
Výrobky z tzv. ekologických kůží (PA) a koženek čistěte opatrně vlažnou vodou s přídavkem mýdla. Nepoužívejte ropné produkty, lihové ani octové čističe. Nekonzervujte přípravky na pravou kůži!
Sedací soupravy a výrobky z pravé kůže ošetřujte výhradně prostředky k tomuto účelu určenými. Kožený nábytek chraňte před přímým slunečním světlem. Udržujte krycí materiál čistý. Chraňte póry kůže před prachem, odstraňte prach suchým měkkým hadříkem. Textilie čas od času vykartáčujte měkkým kartáčem s přírodními štětinami nebo vysajte nástavcem na čištění čalounění. Skvrny a větší nečistoty ihned odstraňte měkkým bavlněným hadříkem mírně namočeným v roztoku  mýdla a vody, krouživými pohyby bez vynaložení velkého tlaku. Po vyčištění nechte vlhká místa přirozeně vyschnout (nepoužívejte sušičku).
Používání: Výrobek má být používán k účelu, ke kterému je určen. Sedací soupravy, postele, válendy, pohovky, křesla, židle a další sedací a lehací nábytek je standardně konstruován pro zatížení do 90kg, “dětský“ je určen do max. 50kg, pokud není uvedeno jinak. Poškození způsobené nadměrným zatížením nemůže být považováno za vadu výrobku. Sedací soupravy a pohovky jsou určeny k sezení, ty, umožňující rozložení, mohou sloužit k příležitostnému spaní.
Upozorňujeme na skutečnost, že za vadu nelze považovat minimální, normou přípustné odchylky od ideálních vlastností použitých materiálů, způsobených fyzikálními změnami - teplota, vlhkost apod...(0,5% prohnutí plošných materiálů, 2,5% uvolnění a zvlnění potahových materiálů,...). Dále za vadu u čalouněných výrobků nelze považovat mírnou rozměrovou odchylku od deklarovaných rozměrů. Tvrdost sedu může jemně kolísat i u stejných kusů souprav. Je vždy závislá na velikosti sedací části. Rozdíly tvrdosti sedu u jednotlivých elementů jsou podmíněné konstrukcí produktu. Optická odchylka může být u elementů s funkcí. Veškeré rozměry produktů se nedají měřit přesně na základě prošití potahových materiálů. Můžou nastat rozdíly výšky u jednotlivých elementů složených částí, při nerovném povrchu potahového materiálu.
 Za vadu čalouněného nábytku nelze také považovat standardní specifické vlastnosti jednotlivých kategorií potahových materiálů, např. u dvojvrstvých potahovin se může během užívání v místě sešití jednotlivých dílů potahu zvýraznit okolí vpichu jehly, u kategorie žinylek a jiných materiálů s vysokým obsahem podílu bavlny mohou užíváním ztrácet svoji původní sytou barvu. Tyto změny jsou pro tyto kategorie potahů naprosto běžné, typické, nejsou vadou a nebrání dalšímu běžnému užívání výrobku.

2.    Nábytek z masivu, dýhy, lamina, folie, skla apod. materiálů  
Ošetřování výrobků - povrchová úprava vysoký lesk: Výrobky jsou opatřeny ochrannou modrou nebo průhlednou fólií proti poškození při dopravě, manipulaci a montáži. Povrch by neměl být čištěn dříve než 4 týdny po odstranění této fólie! Poté můžeme použít teplou vodu a jemný hadřík. Používat prostředky jen na tento materiál určené, neměly by být abrazivní (drsné, odírající, hrubé) a měly by být vždy zředěny teplou vodou.
Ošetřování výrobků z masivního dřeva: Nábytek otírejte vlhkou textilií, v případě lakovaného dřeva otírejte vlhkou textilií s přídavkem tekutého čistícího prostředku k tomuto účelu určenému. Nepoužívejte barevné leštěnky, ani čistící prostředky na bázi ropných produktů.
Ošetřování výrobků – lamino, folie apod.: Otírejte prachovkou, popř. vlhkou textilií s přípravkem na tento materiál určený.
Ošetřování výrobků ze skla: Na skleněné zboží doporučujeme používat podložky nebo prostírání, aby se předešlo případnému poškrábání. Nepokládejte horké nádobí. Nepoužívejte abrazivní čisticí prostředky, postačí saponát a mokrá textilie, poté vytřete na sucho. 
Prosím berte na vědomí, že při doobjednávce další části nábytku, nebo k nábytku dříve vyrobenému, mohou být patrné odlišnosti a to jak v barevnosti potahové látky, tvarové, v prošití, či rozměrové.


Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.10.2025

 

 

 

Produkt byl úspěšně vložen do košíku

Zavřít okno Nákupní košík