Obchodní podmínky
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník") vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Kupní smlouva") uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „Kupující") a to na některé z kamenných prodejen prodávajícího. Zboží není možné zakoupit online na webové adrese www.falconabytek.cz. Tato webová adresa slouží pouze jako prezentace zboží, zboží není možné zde zakoupit online. Rádi Vás přivítáme na svých prodejnách. Prodávajícím a dodavatelem nábytku je společnost Nábytek Falco Trade s.r.o., IČO 25841581, DIČ CZ25841581, se sídlem Kosmonautů 670, 734 01 Karviná, zapsaná u Krajského soudu v Ostravě, spis. zn. C 20994.
Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. V těchto případech se prodej zboží řídí obchodním zákoníkem.
Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat pouze písemně. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
K uzavření Kupní smlouvy může dojít fyzicky na některé z prodejen Prodávajícího.
2. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Cena zboží uvedená ve webové prezentaci na adrese www.falconabytek.cz je pouze cenou orientační a může se lišit od aktuální akční ceny zboží na prodejnách. Vzhledem k tomu, že zákazník může zboží zakoupit pouze na některé z prodejen Prodávajícího, je pro něj v případě nákupu platná cena na prodejně.
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle Kupní smlouvy může kupující uhradit Prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti na prodejně prodávajícího
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího (pouze po předchozí domluvě)
- prostřednictvím úvěru na splátky poskytnutého třetí osobou (Home Credit a.s.)
- bezhotovostně prostřednictvím platební karty na prodejně prodávajícího
Prodávající může od kupujícího požadovat zálohu na zboží či jinou obdobnou platbu a to maximálně ve výši 30% z ceny zboží včetně DPH. V případě atypické objednávky až 100% z ceny zboží.
Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
3. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ, VÝNOS A MONTÁŽ
Způsob dopravy a cena za dopravu zboží ke kupujícímu je personálem kalkulována při koupi. Zboží je kupujícímu doručováno kompletně. Doprava zakoupeného zboží k zákazníkovi není zahrnuta v ceně zboží. Způsoby dopravy nebo převzetí zboží:
- osobní odběr, zdarma (možný pouze po předchozí domluvě, možnost osobního odběru na některé z prodejen Prodávajícího je dle typu a možnosti manipulace se zbožím)
- dovoz zboží k zákazníkovi, placená služba (cena je kalkulována dle typu zboží a vzdálenosti). V případě Vašeho zájmu o dopravu zboží kamkoliv v rámci České republiky, neváhejte nás kontaktovat v pro cenovou nabídku.
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
Sjedná-li si kupující dovoz zboží v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
Při dodání zboží je Kupujícímu předán Dodací list, Montážní návod a Návod k údržbě.
Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
Dopravou se rozumí, že smluvní dopravce prodávajícího přepraví zboží z určitého místa (místo odeslání) do určitého jiného místa (místo určení), a není tím myšlen výnos objednaného zboží. Je možné si při objednávce sjednat službu vynášky. Vynáška je placená služba; její cena se odvíjí od typu zboží, místa a poschodí. Obchodní asistentky na prodejnách Vám tuto službu rády nacení.
V případě zájmu je možné si sjednat službu montáže. Montáž je placená služba; její cena se odvíjí od typu zboží, místa. Obchodní asistentky na prodejnách Vám tuto službu rády nacení.
Dodací lhůta je orientační a je udána u každého výrobku ve webové prezentaci. Dodací lhůta objednaného zboží začíná běžet prvním kalendářním dnem následujícím po potvrzení objednávky, v případě platby bankovním převodem nebo platební kartou začíná běžet následujícím kalendářním dnem po zaplacení kupní ceny. V případě, že prodávající požaduje zaplacení zálohy na zboží, počíná běžet prvním kalendářním dnem po zaplacení zálohy na účet prodávajícího.
V případě, že dojde ke změně dodací doby, bude prodávající kupujícího neprodleně o této skutečnosti informovat. Vzhledem k šíři a sortimentu prodávaného zboží nelze garantovat nevyprodání skladových zásob.
4. VLASTNOSTI ZBOŽÍ
Spotřebitel či kupující je srozuměn, bere na vědomí a souhlasí s následujícími skutečnostmi:
- barva nebo vzor potahové látky se mohou lišit od skutečnosti vlivem technických důvodu (nastavení monitoru, stáří, osvětlení v místnosti atd.),
- možnost 0,5% prohnutí plošných materiálů; 2,5% uvolnění nebo zvlnění potahových materiálů,
- mírná odchylka o deklarovaných rozměrů, zejména u čalouněného nábytku +- 5 cm
- prodávající si vyhrazuje právo rozdílu odstínu potahu v závislosti na výrobních změnách výrobce, které není schopen ovlivnit,
- foto je ilustrační, dekorace není součástí výrobku,
- u dřevěných částí, když se jedná o přírodní dřevo, jednotlivé části mořené stejným mořidlem mohou vykazovat mírné barevné odlišnosti. Moření tak zvýrazňuje strukturu a přírodní vlastnosti dřeva.
5. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Práva z vadného plnění jsou řešena v souladu s ustanovením zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon") a vztahuje se na spotřební zboží, jehož práva z vadného plnění byla uplatněna v zákonné době. Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy obchodním zákoníkem, č. 513/1991 Sb., vše ve znění novel.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, splňuje soulad se subjektivními i objektivními požadavky, zejména:
- věc odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednáním;
- věc je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil;
- věc je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži;
- věc je vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá;
- věc odpovídá obvyklým vlastnostem věci téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím (zejména reklamou nebo označením zboží);
- věc je dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat;
- věc odpovídá jakostí nebo provedením předloze, které prodávajícímu kupující poskytl před uzavřením smlouvy.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vadného plněné u vady, která se vyskytne u věci v době do dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Při uplatnění práva z vadného plnění prodávající posuzuje, zda vada byla u věci v době převzetí zboží spotřebitelem.
Ustanovení § 2165 zák. 89/2012 Sb. Občanský zákoník se nepoužije:
- u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
- u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
- vyplývá-li to z povahy věci.
Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího písemně na reklamace@falconabytek.cz. Vzhledem k povaze a velikosti zboží bude pracovníkem reklamačního oddělení dále vyzván k dalšímu postupu (dodání zboží na některou z prodejen, dodání fotografií, případně další postup). Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží, resp. veškeré potřebné a požadované informace.
Nároky spotřebitele, způsob vyřízení reklamace a další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje Reklamační řád prodávajícího, který je součástí těchto Obchodních podmínek.
6. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@falconabytek.cz. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
7. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.
Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při objednávce) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
8. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A ZASÍLÁNÍ COOKIES
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího, v případě, že ji Prodávajícímu poskytl, a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
9. UŽIVATELSKÉ RECENZE
Na sociálních sítích prodávajícího (Facebook, Instagram), na webových portálech společnost Seznam.cz (Firmy.cz, Sklik.cz), na webové stránce Google.com, které spravuje prodávající pro svou potřebu, jsou uváděny uživatelské recenze, které nejsou prodávajícím ověřené. Znamená to, že prodávající není schopen ověřit, zda si recenzent u prodávajícího zboží opravdu zakoupil.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím po nezbytně nutnou dobu a není přístupná.
Kupující uzavřením kupní smlouvy stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.
Nedílnou součástí těchto Obchodních podmínek je Návod na údržbu:
1. Čalouněné výrobky
Ošetřování : Čalouněné výrobky, vyrobené z textilie třídy mikrofáze, mikroplyš, bavlněné „žinylky“ apod. lze čistit pouze suchou tepovou pěnou. U všech potahových látek doporučujeme čistit skvrny před jejich zaschnutím, zvyšuje se tím účinnost čištění. Skvrny netřete, pouze odsávejte čistým hadříkem. Při čištění nesmí dojít k promočení potahu a výplně, čistíme jemně malým tlakem, aby nedošlo k vydření horního vlasu, potažmo změně barevného odstínu potahové látky. Nepoužívejte ropné produkty, lihové čističe, potahy neperte ani nežehlete. Pokud skvrny po čištění nezmizí, obraťte se na specializovanou firmu pro chemické čištění.
Výrobky z tzv. ekologických kůží (PA) a koženek čistěte opatrně vlažnou vodou s přídavkem mýdla. Nepoužívejte ropné produkty, lihové ani octové čističe. Nekonzervujte přípravky na pravou kůži!
Sedací soupravy a výrobky z pravé kůže ošetřujte výhradně prostředky k tomuto účelu určenými. Kožený nábytek chraňte před přímým slunečním světlem. Udržujte krycí materiál čistý. Chraňte póry kůže před prachem, odstraňte prach suchým měkkým hadříkem. Textilie čas od času vykartáčujte měkkým kartáčem s přírodními štětinami nebo vysajte nástavcem na čištění čalounění. Skvrny a větší nečistoty ihned odstraňte měkkým bavlněným hadříkem mírně namočeným v roztoku mýdla a vody, krouživými pohyby bez vynaložení velkého tlaku. Po vyčištění nechte vlhká místa přirozeně vyschnout (nepoužívejte sušičku).
Používání: Výrobek má být používán k účelu, ke kterému je určen. Sedací soupravy, postele, válendy, pohovky, křesla, židle a další sedací a lehací nábytek je standardně konstruován pro zatížení do 90kg, “dětský“ je určen do max. 50kg, pokud není uvedeno jinak. Poškození způsobené nadměrným zatížením nemůže být považováno za vadu výrobku. Sedací soupravy a pohovky jsou určeny k sezení, ty, umožňující rozložení, mohou sloužit k příležitostnému spaní.
Upozorňujeme na skutečnost, že za vadu nelze považovat minimální, normou přípustné odchylky od ideálních vlastností použitých materiálů, způsobených fyzikálními změnami - teplota, vlhkost apod...(0,5% prohnutí plošných materiálů, 2,5% uvolnění a zvlnění potahových materiálů,...). Dále za vadu u čalouněných výrobků nelze považovat mírnou rozměrovou odchylku od deklarovaných rozměrů. Tvrdost sedu může jemně kolísat i u stejných kusů souprav. Je vždy závislá na velikosti sedací části. Rozdíly tvrdosti sedu u jednotlivých elementů jsou podmíněné konstrukcí produktu. Optická odchylka může být u elementů s funkcí. Veškeré rozměry produktů se nedají měřit přesně na základě prošití potahových materiálů. Můžou nastat rozdíly výšky u jednotlivých elementů složených částí, při nerovném povrchu potahového materiálu.
Za vadu čalouněného nábytku nelze také považovat standardní specifické vlastnosti jednotlivých kategorií potahových materiálů, např. u dvojvrstvých potahovin se může během užívání v místě sešití jednotlivých dílů potahu zvýraznit okolí vpichu jehly, u kategorie žinylek a jiných materiálů s vysokým obsahem podílu bavlny mohou užíváním ztrácet svoji původní sytou barvu. Tyto změny jsou pro tyto kategorie potahů naprosto běžné, typické, nejsou vadou a nebrání dalšímu běžnému užívání výrobku.
2. Nábytek z masivu, dýhy, lamina, folie, skla apod. materiálů
Ošetřování výrobků - povrchová úprava vysoký lesk: Výrobky jsou opatřeny ochrannou modrou nebo průhlednou fólií proti poškození při dopravě, manipulaci a montáži. Povrch by neměl být čištěn dříve než 4 týdny po odstranění této fólie! Poté můžeme použít teplou vodu a jemný hadřík. Používat prostředky jen na tento materiál určené, neměly by být abrazivní (drsné, odírající, hrubé) a měly by být vždy zředěny teplou vodou.
Ošetřování výrobků z masivního dřeva: Nábytek otírejte vlhkou textilií, v případě lakovaného dřeva otírejte vlhkou textilií s přídavkem tekutého čistícího prostředku k tomuto účelu určenému. Nepoužívejte barevné leštěnky, ani čistící prostředky na bázi ropných produktů.
Ošetřování výrobků – lamino, folie apod.: Otírejte prachovkou, popř. vlhkou textilií s přípravkem na tento materiál určený.
Ošetřování výrobků ze skla: Na skleněné zboží doporučujeme používat podložky nebo prostírání, aby se předešlo případnému poškrábání. Nepokládejte horké nádobí. Nepoužívejte abrazivní čisticí prostředky, postačí saponát a mokrá textilie, poté vytřete na sucho.
Prosím berte na vědomí, že při doobjednávce další části nábytku, nebo k nábytku dříve vyrobenému, mohou být patrné odlišnosti a to jak v barevnosti potahové látky, tvarové, v prošití, či rozměrové.
Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 2.1.2023